LAMBRE.EE LAMBRE.EE
KREEMIDEST
PARFÜÜMIDEST
   Parfüümi klassifikatsioonist 

ESTONIAN RUSSIAN

Parfüümi klassifikatsioonist  (PARFÜÜMIDEST)

Parfüüm ehk ladina keeles " läbi suitsu" on eeterlike õlide, teiste aroomainete ja lisaainete segu, mida kasutatakse nii inimkeha kui ka esemete ja ruumide lõhnastamiseks.

Prantsuse klassifikatsiooni järgi kõik parfüümid on jagatud kolme klassi: Lux, A, B, C.

  • Lux – luuakse eksklusiivtellimusel, ainueksemplarina (teatud perekonnale). Koostises on naturaalkomponendid. Tootmisel kasutatakse vanu võtteid, paljusid operatsioone tehakse käsitsi.
    Selliseid aroome lastakse välja väga harva, võibolla kord aastas. Neid on raske imiteerida või võltsida. Müüakse vaid erikauplustes. Kõrgehinnalised flakoonid sageli esinevad iseseisvate kunstiteostena.
  • A – tehakse ülemaailma tuntud Moemajade, disainerite gruppide ja eraisikute tellimusel. Nende parfüümide omahind ei ole ülikõrge, kuna nende tootmisel kasutatakse kaasaegseid tehnoloogiaid. Iga tellija müüb neid erabutiikide keti kaudu.
    Sellises butiigis ei müüda teiste firmade parfüümi. Kui mõni aroom enam hästi ei realiseeru, hinda alla ei lasta, vaid see võetakse müügilt ära. Koostises on 80% naturaalkomponente. Aroomil on 3 avanemisastet, iga aste on oma erineva iluga. Sageli neist tehakse koopiaid ja versioone, nn. "miniatüürid". Flakoonid on kõrge hinnaga, kuid mitte nii kallid kui lux-klaasil.
  • B – litsentsi järgi toodetud lõhnaõli. Kui firma-tellija leiab, et teatud aroomi läbimüük ei ole enam nii hea, ta lõpetab selle tootmise. Kuid leidub teine firma, kes ostab tootmislitsentsi. Antud juhul müüakse retseptuuri, flakooni, parfüümi värvuse, pakendi ja tuntud tellija nime kasutamisõiguse.
    Sellise parfüümi hind on tunduvalt madalam, sest et kuigi see sarnaneb originaaliga, algupärane tehnoloogia ei ole tagatud. Kaubakood pakendil kuulub juba teisele tootjale.
    Just seda tüüpi parfümeeria kaupu müüakse kõige enam. Kuigi pakendile on märgitud prantsuse tootja brand ja hinnasildile on sageli ka "made in France", hoolikalt pakendit vaadates võib leida "made in Italy". Kui aga pakendil puudub vajalik märgistus, see viidab sellele, et Teile tahetakse müüa võltsitud parfüümi. Litsentseeritud koopiate müümine on seaduslik, samas ülalmainitud võltstoodete realiseerimine on keelatud. Olge ettevaatlikud parfüümi ostes!
  • C – madalakvaliteediline lõhnaõli, millel on vaid üks algnoot, neil puudub püsivus. Sageli pakendile ongi märgitud "versioon". Neid toodetakse tavaliselt teatud aroomi populaarsuse tõttu. "Versioonide" tootmine on seaduslik. Nende realiseerimine toimub tavaliste kaupluste kaudu või turgudel. Tunduvalt halvemad on nn. "imitatsioonid", mida peetakse nii aroomi kui ka pakendi paroodiaks. Vilumatu ostja ei vaata ei kaubakoodi, ega pane tähele, et lõhnaõli nimetuses on midagi muudetud, näiteks: "HUGO BOSS" asemel on "GUGO BOSS". Samas on pakendile märgitud midagi "made in Turkey" -taolist.
    Olge ettevaatlik. Liiga madal hind on ersatsi esimeseks tundemärgiks. Sellise "parfüümi" aroom sarnaneb alguses originaalaroomiga, kuid hiljem muutub ebameeldivaks.
    LUX- ja A-klassi lõhnaõlidest.
  • Iga parfüüm sünnib suure ja loomingulise töö tulemusena. Loomise protsess algab sellest, et Tellija (couturier või moemaja) koostab oma nn. "visiooni", kus kirjeldab oma soovi tulevase lõhna karakteri, teema ja stiili suhtes.
  • Reeglina tellimus antakse mitmele parfümeeria vabrikule. Kuid päevavalgust näeb vaid üks tellija poolt välja valitud lõhn. Kui aroom on välja valitud, tööle asub terve grupp spetsialiste: reklaami-, turundusspetsialistid, flakoonide ja pakendite disainerid. Möödub terve aasta enne, kui saab väljavalituks lõhna nimi ja flakooni disain, pannakse paika hind ja viiakse läbi täielik reklaamikampaania.
  • Selge on ka see, et aroomi enda hind moodustab vaid 20% kogu hinnast. Aga ka kuulsa tellija nime kasutamine, mis on ka omamoodi kvaliteedimärgiks, pole sugugi odav. Sellestki tuleneb lõhnaõli lõpphind. Lõhnadel on alati kuulsate "protektorite" nimed. Paljud arvavad, et Kenzo, Dior’i, Biogotti, jne. nimedega lõhnad ongi nende poolt loodud. Kuid vaid kolmel moemajal Prantsusmaal on oma parfümeeria vabrikud.
  • Lõhnade tootmine on väga kallis, see vajab erilisi tehnoseadmeid muskusi ja ambra ekstraktide saamiseks ning retseptide ja algainete kompositsioonide koostamiseks. Lõhnad on moekollektsioonide lahutamatuks osaks ja naise imidži loomise viimaseks pintslitõmbeks. Chanel’ i maja lõhna looja Jacques Polge sõnul parfüüm on "naiselikkuse sisekosmos".
    Ja kui kuulsate moedisainerite rõivamudelid on enamusele kättesaamatud, siis vähemalt parfüümi abil me saame tunda end kuulsa moemaailma osana.
    Nagu ütles flakoonide disainer Pierre Dinand: "Moekunstniku saatuseks on muutuvus ning mööduvus Üks kollektsioon teise järel........ Kuid parfüüm on igavene!"

Parfüümi klassifikatsioonist  (PARFÜÜMIDEST)

KATALOOG - GALERII
HINNAKIRI
KKK (Ilu aabits)
LAMBRE Toimik
VIDEO
Külalisraamat
Kuidas tellida
SISUKAART